Saker jag är rädd för

Jag har alltså alla möjliga former av ångest. Jag är bland annat väldigt orolig och rädd. När jag blir orolig och rädd får jag svårt att koncentrera mig och fokusera, jag får yrselkänslor, tung andning och lite andra fysiska symptom. Det kan ta allt från fem minuter till en timme innan jag får kontroll över min kropp igen. Här kommer en lista med saker som jag är rädd för;
- Att kräkas och svimma, vilket leder till att jag även är rädd för:
- Att bli full
- Offentliga toaletter
- Buffémat
- Lösviktsgodis
- Att anstränga mig för hårt fysiskt
- Att bli gravid
- Karusseller
- Att åka båt
- Att gunga
- Sjukhus
- Ej genomstekt mat
- Kyckling och ägg utomlands
- Flygplan
- Stora folksamlingar (ifall jag blir akut magsjuk)
 
Jag är även rädd för:
- Att sätta i halsen när jag är ensam hemma
- Att få hjärtinfarkt när jag tränar
- Att skada mig när jag är ensam ute i skogen
- Att få i mig mat som jag inte tål
- Att hitta någon död
- Att inte ha några pengar och hamna hos Kronofogden
- Att göra andra besvikna
- Att vårt hem ska förfalla
- Att skämma ut mig
 
Det var alltså lite saker jag är rädd för. Inte så farligt va?

Kommentera här: