Ångest, ångest

Jag har precis tränat fotboll första gången sedan min förkylning. Alltså kommer jag dö. Va? tänker ni kanske, men jo, det är så min hjärna fungerar.
 
Att alltid hoppa till värsta möjliga tänkbara scenario, det är lite så att leva med ångest. För mig betyder ont i magen ALLTID att jag är på väg att bli magsjuk. Huvudvärk är hjärntumör. Att glömma något är också hjärntumör. Hosta är självklart lunginflammation.
 
Bloggen kommer att handla om min och mina små dilemman i vardagen. På ett humoristiskt sätt och alltid med glimten i ögat. Så läs bloggen med en förpackning salt. För jag är en välmående person som fungerar fullt normalt i både privat- och arbetsliv. Jag är bara otroligt orolig och rädd av mig.
 
Som Pär Lagerkvist (bästa svenska poeten någonsin för övrigt)
 
Ångest, ångest är min arvedel,
min strupes sår,
mitt hjärtas skri i världen.
 
 

Kommentera här: